Ieder bedrijf en branche heeft zo zijn eigen doelgroep. Dat betekent dus ook dat het voor ieder bedrijf verschillend is welke marketingmix past. Maar hoe kom je hier nou achter? We vertellen je meer over welke vragen je jezelf moet afvragen en welke tools je kan gebruiken om je onderzoek te doen!

Wie is jouw doelgroep?

Wie is jouw doelgroep? Dit is een vraag die heel belangrijk is om jezelf af te vragen om te bepalen welke tools je kan gaan inzetten om jouw doelgroep te bereiken! Want als we bijvoorbeeld gaan kijken naar de social media kanalen, dan zijn er zeker specifieke kanalen die je kan gaan inzetten bij bepaalde doel groepen.

Vraag jezelf af:

–       Hoe oud is mijn doelgroep?

–       Welke interesses heeft mijn doelgroep?

–       Is mijn doelgroep particulier of zakelijk

Wil je meer weten over welke doelgroep er bij welk social media kanaal past? Lees dan zeker het artikel: social media kanalen. Je leest hier meer over de geschiedenis van de kanalen, welke leeftijden gebruik maken van de kanalen en of het een kanaal is voor particulier of zakelijk!

Hoe te combineren met de juiste zoekmachine strategie?

Als je weet welke social media kanalen je gaat gebruiken, dan wil je natuurlijk ook dat jouw doel groep je kan vinden via de zoekmachines. Het is juist belangrijk om bij een marketingmix aanwezig te zijn bij meerdere fases!

Je kan dit doen door eerst een goed zoekwoorden onderzoek uit te voeren en vervolgens ‘door middel van zoekmachine marketing‘ aan de slag gaan met je website om hoger in google te komen!

Een zoekwoorden onderzoek kan je doen met meerdere gratis tools! Zo kan je zien hoe vaak er op een woord wordt gezocht en hoeveel concurrentie erop zit. Mocht je er niet uit komen dan kan je altijd contact opnemen met een marketing bedrijf!  Zij zijn dagelijks bezig met deze werkzaamheden! 

De tools die je kan gebruiken:

–       Ubbersuggest

–       Wordtracker

Ik maak zelf altijd gebruik van UbbersuggestJ

 

Dit is een overzichtelijk platform met veel functionaliteiten en ze zijn continu aan het door ontwikkelen om je meer en meer data te kunnen geven!

https://allinone-media.nl/